Firmy rozliczające Milog

Po wprowadzeniu niemieckiej ustawy MiLog firmy transportowe przeżyły prawdziwy szok. Dotychczasowe rozliczenia stawek kierowców trzeba było zmienić w radykalny sposób. Oczywiście nie wszystkich, tylko tych, których trasy przebiegają przez Niemcy, ale jako, że jest to najkrótsza i najszybsza droga, która wiedzie także do reszty Europy Zachodniej, to ta sprawa zaczęła tyczyć się większej części firm transportowych zajmujących się przewozami międzynarodowymi.

Jak rozliczyć Milog?

milog rozliczanieCzęść firm poradziła sobie poprzez ominięcie Republiki niemieckiej, jako trasy transportowej, jednak dla wielu z nich nie było innej opcji, jak przyjąć na swoje barki tą ustawę, zwłaszcza jeśli ich główni odbiorcy znajdowali się na terenie Niemiec. W takim przypadku nie było jak omijać MiLog. Według tej ustawy stawka pracowników pracujących na terenie Republiki Niemieckiej, w tym także kierowców, którzy przejeżdżają przez ten kraj nie może wynosić mniej jak 8,50 Euro brutto za godzinę pracy. Oznacza to, że pracodawcy muszą obliczać odmienne stawki dla kierowców pracujących na terenie Niemiec i odmienne dla kierowców pracujących poza jej granicami. Na księgowe w firmach padł blady strach i wielu z nich ma do dzisiaj problem z rozliczeniem tego zadania. Na rynku pojawił się rynek usług związanych z rozliczaniem tych stawek. Jeśli obejmuje się MiLog rozliczanie stawek kierowców możesz powierzyć fachowcom. Wiele osób orientuje się w tym przepisie na tyle, aby udzielić porady lub zająć się rozliczaniem MiLog, również od strony formalnej, która polega na zgłoszeniu we właściwym urzędzie tego rozliczenia. Dla wielu właścicieli firm transportowych jest to jedyne wyjście, gdyż przepis ten spadł na nich i wszedł w życie w bardzo krótkim okresie czasu. Przygotowanie księgowości pod kątem rozliczania tych stawek często było trudne do zrealizowania. Trzeba zaznaczyć tutaj, że za niewłaściwe policzenie stawek grożą wysokie sankcje karne, więc pracodawcy wolą dmuchać na zimne i nie zamartwiać się o sprawy sądowe z tego tytułu.

Kraje, biedniejsze, które dzięki niskiej stawce transportowej mogą konkurować na rynku europejskim wniosły protest odnośnie wprowadzenia przez Niemcy tej ustawy, jednak do jego rozstrzygnięcia pozostało jeszcze wiele czasu, a do tej pory trzeba prowadzić rozliczenia i płacić kierowcom w taki sposób, jaki jest przewidziany w ustawie. Wiele osób próbuje ominąć te przepisy, zaniżając liczbę godzin. Ale jeśli ktoś ich za to nakryję to na pewno nie unikną kary finansowej i to bardzo dotkliwej.